Terminus


Terminus, to narzędzie dla osób prowadzących firmy wykonujące usługi budowlane, remontowe bądź serwisowe. Znakomicie sprawdza się w firmach realizujących kompleksowe remonty dużych obiektów jak również w mniejszych firmach lub zespołach wykonujących instalacje elektryczne, wod-kan, C.O lub teletechniczne dla drobnego odbiorcy.

Ułatwi Ci ewidencję zasobów magazynowych, zarządzanie pracownikami, a nawet pomoże w opracowaniu ofert, dokumentacji technicznej (kosztorysy, atesty) i faktur. 

Produkt ten jest podzielony na współpracujące ze sobą moduły, które można włączać niezależnie od siebie i korzystać z nich tylko wtedy gdy faktycznie ich potrzebujesz. Nie ma potrzeby kupowania w zestawie narzędzi, których nie potrzebujesz w swojej pracy.

Oferowane moduły systemu Terminus:

  • Moduł administracyjny – umożliwia logowanie i rejestrację użytkowników, ograniczanie dostępu do poszczególnych funkcji programu, przypisywanie ról oraz stawek (wewnętrznych oraz zewnętrznych) a także ograniczania widoczności niektórych informacji w zależności od roli (właściciel, magazynier itp.)
     

  • Moduł magazynu – dzięki niemu możesz uporządkować w systemie wszystkie swoje zasoby zgodnie z ich przeznaczeniem: materiały, narzędzia, sprzęt biurowy. Dla każdej z tych grup możesz utworzyć magazyny i pod-magazyny (mogą to być faktyczne magazyny w których przechowujesz towary, ale równie dobrze rozdzielisz towar, sprzęt i narzędzia na samochody, brygady, miejsce zlecenia, czy nawet pojedynczego pracownika). Magazyny dostosowane do danej specyfiki asortymentu - inaczej dysponuje się towarem w magazynie masowym, inaczej w narzędziowni, a jeszcze inaczej materiałami biurowymi. Dzięki takiemu podziałowi bardzo szybko odnajdziesz się w zasobach jak i będziesz kontrolować stany posiadanych materiałów, narzędzi i środków trwałych oraz materiałów eksploatacyjnych.
     

  • Zlecenia i Realizacje – w ramach zleceń masz możliwość dodawania, edycji czy dołączenia ich do konkretnej oferty. Gdy zlecenie zostanie wykonane sprawdzisz czy Twoja firma wywiązała się z niego zgodnie z zaplanowanym czasem i materiałami. Masz możliwość obliczenia w każdym miesiącu premii dla pracowników za rentowne wykonanie zlecenia. W ramach każdej realizacji przydzielisz pracowników odpowiedzialnych za wykonanie poszczególnych prac. Na bieżąco zarejestrujesz przepracowane godziny oraz wprowadzisz listę materiałów i narzędzi, które zostały użyte do jej wykonania. Każde zlecenie i realizację można wyeksportować do Excela.
     

  • Moduł ofert - pozwala stworzyć unikalny dla Twojej firmy formularz ofertowy. Możesz wprowadzić powtarzalne informacje (terminy płatności, warunki odbioru i gwarancji, kontakty serwisowe etc.) i podczas tworzenia nowej oferty będą one od razu widoczne w polu edycji. 

    W ofercie jest możliwość zawarcia kalkulacji - podajemy pozycje robocizny, potrzebnych materiałów i sprzętu, a system oblicza całość. Wycena poszczególnych elementów, może być zawarta w ofercie lub ukryta dla klienta, ale cały czas dostępna dla Ciebie. Dowolnie kształtujesz narzuty lub wymuszasz zastosowanie ceny specjalnej dla tego tylko przypadku oferty. Możesz zarówno udzielić rabatu jak i zwiększyć swoją marżę. Istnieje również możliwość dołączania osobnych plików dla poszczególnych części ofert – nie trzeba wprowadzać wszystkiego od nowa.

     

  • Moduł fakturowy – umożliwia wystawianie faktur, rachunków i faktur korygujących. Jeśli współpracujesz z kontrahentem zagranicznym masz możliwość wystawienia dokumentów dwujęzycznych, przeliczanych automatycznie przez aktualne kursy walut pobierane przez system z NBP. Możesz wystawić łączną fakturę dla dowolnej ilości wydań bezpośrednio z magazynu, jak i w module faktur dodać wydanie z możliwością wystawienia zbiorczej kwoty za materiały. System umożliwia też tworzenie automatycznie wydań dla towarów dodanych do dokumentu faktury.
     

  • Kalendarz – ten moduł pomoże Ci dowiedzieć się jakie prace powinny być zakończone w podanym terminie, ilu pracowników zadeklarowało chęć wykorzystania urlopu i zaakceptować lub odrzucić te wnioski. To nieocenione narzędzie w zarządzaniu zespołem oraz negocjowaniu z klientem terminów zakończenia prac. Zaobserwujesz jak zazębiają się terminy wykorzystania pojazdów a nawet kluczowych maszyn lub narzędzi. Zaplanujesz przeglądy i prace serwisowe oraz zgłosisz awarie.

  • Moduł analityczny - za jego pośrednictwem dostrzeżesz jaki jest stan i wartość poszczególnych magazynów. Ocenisz stopień amortyzacji maszyn i narzędzi. Wyliczysz ile ofert średnio przekłada się na zamówienie. W zadanych okresach poznasz jak kwoty dane w zamówieniach przekładają się na dochody, marżę i zyski firmy. Szacowanie stopnia wykorzystania zasobów oraz ich rentowności pomoże Ci określić zarówno konieczność kolejnych zakupów jak i zatrudnienia kolejnych pracowników. Masz również wgląd do statystyk dotyczących wydajności pracy!
     

  • Aplikacja mobilna Magazynier – narzędzie na smartfona/tablet połączony z czytnikiem kodów kreskowych/QR bądź tagów NFC. Magazynier przyjmując lub wydając towar skanuje jego kod, a jeśli dodatkowo nakleisz kod na regały lub inne miejsca składowania, system przy wydaniu lub inwentaryzacji podpowie gdzie należy szukać danego towaru. Nie ma konieczności wprowadzania całej skomplikowanej nazwy materiału, wystarczy kliknięcie jednego przycisku a wprowadzisz materiał na listę przyjęć, wydań czy zwrotów.

  • Współpraca z zewnętrznymi systemami finansowo-księgowymi – istnieje możliwość integracji Terminusa z serwisem ifirma.pl, systemem Anteeo Content oraz innymi systemami informatycznymi! Można również eksportować dane do programów finansowo-księgowych takich jak ComArch CDN XL czy Subiekt GT!

  •